Estels - Kitebuggy

Una mica d’història

Una mica d’història

Històricament, sabem que els vehicles impulsats pel vent van aparèixer a Egipte 2000 anys a.C, en l’antiga Roma i a Xina al segle IV.
George Pocock és probablement la primera icona coneguda per la seva invenció del Char-volant (vela de rodes), un carro lleuger que era arrossegat per dos estels units per línies controlables en lloc de cavalls. Va realitzar diverses proves i va batre diversos rècords. Encara que aquest George era anglès va ser a França on aquest esport es va popularitzar a la primera dècada del segle XX. La primera cursa de carros a vela coneguda va ser organitzada en 1909 a França on va destacar el famós Louis Bleriot i el seu Aéroplage.
L’evolució dels carros a veles va fer que en la dècada dels 80 es comencés a practicar la classe 8. La invenció del kitebuggy va mostrar per primera vegada que un estel podria ser un mitjà viable per convertir l’energia eòlica en energia motriu.

Peter Lynn s’atribueix generalment amb la popularització moderna de buggies amb la introducció de buggies forts, lleugers i assequibles a principis de 1990.

El kitebuggy és similar al carro a vela, el windsurf o fins i tot la vela, i per tant la major part de la seva terminologia i la tècnica ha estat adoptada a partir d’aquestes activitats. Bàsicament, l’esport consisteix en petits vehicles de tres rodes sense motor de gran lleugeresa, impulsats per la força del vent a través d’un estel conduïda pel pilot.

A Catalunya es va començar a practicar a finals dels anys 80 a les platges del Delta de l’Ebre. Encara que és un esport que no es pot practicar a molts indrets al nostre país, l’esport no ha parat de créixer i avui dia hem de destacar que l’esport de vela de rodes està reconegut pel consell d’Esport de la Generalitat de Catalunya.
Recentment s’ha tornat a posar en marxa la lliga Catalana de Kitebuggy amb molt bona rebuda pels esportistes i amants d’aquest esport.

La pràctica d’aquest esport no produeix cap tipus de contaminació sonora ni ambiental i respecta especialment qualsevol tipus de vegetació existent.

En aquest esport som amants de la natura i el medi ambient.

Sessió Informativa Espais Aeris

Sessió Informativa Espais Aeris

LLoc: Igualada (Sala Municipal – segons participació) Dia: 14 març  Hora: 10:30 h Amb la col.laboració de: Aeroports de Catalunya i ENAIRE División ATS DRNA Este Informació a tractar – ENAIRE Clasificación del espacio aéreo  TMA de Barcelona  Carta...

Convocatória Examen Alumne Avançat Parapent

Convocatória Examen Alumne Avançat Parapent

Dissabte 21 de març del 2020 a les 09:00h. Lloc: Camp aterratge Escola Apa Volem (Camí Vell de Cardona, 08610 Avià, Barcelona) Enlairament: 1a Maria Aterratge: Camp Escola Apa Volem Examinadors: Francisco Guerra i Lluis Rico Dates de reserva: diumenge 22 de març.

Butlletins de la Federació

Butlletins de la Federació

Vols rebre els butlletins de la Federació? vols estar assabentat dels darrers comunicats, convocatòries i informació més rellevant? Inscriu-te al butlletí que més t'interessi. Inscriu-te

Mollerussa Drone Party

Mollerussa Drone Party

 Ja estan obertes les inscripcions per la 5ª edició de la Mollerussa Drone Party🎉. L’esdeveniment tindrà lloc 🗓 del 14 al 16 de febrer 📍a la Fira de Mollerussa i acollirà la primera cursa del Campionat català de drons de...

Lliga Parapent 2020

Lliga Parapent 2020

Us informem que s'ha obert el procés de selecció per l'organització i direcció de la Lliga Catalana de Parapent. Durant la setmana vinent, amb data límit 🗓 el diumenge dia 9 de febrer, podreu enviar les vostres aportacions i propostes, així com...

Nou Reglament de Titulacions  de Parapent

Nou Reglament de Titulacions de Parapent

Entre finals de 2018 i principis de 2019, en el transcurs de diverses reunions de treball conjunta amb les escoles de parapent de Catalunya, es va portar a terme la creació del primer esborrany del Reglament de Titulacions de Parapent amb l'objecte d'adequar les...